2 Haftadır bitmek bilmeyen internet kopması ve CRC

Merhaba,
2 haftadır internete erişimimde sorun yaşıyorum ve kimse bu sorunu çözemiyor bana yardımcı olabilir misiniz artık?
Her gün her akşam sürekli olarak CRC hatası alıyorum. 3 Milyona çıkan saniyede 4000 artan CRC hataları. TurkNet e destek kaydı açtım sorun gözükmüyor dendi ama destek kaydını kapatmadım aradan 2-3 gün geçti elektrik gitti geldi ve Max Rate oranım 92Mbps den 103Mbps ye çıktı doğal olarak Snr Margin Değerimde 8.0db den 10.0db ye çıktı. Ve her ne hikmetse o gün sorun yaşamadım ve destek kaydını kapattım ancak 1 sonraki gün sorun yine başladı. Nasıl çözerim bu durumu TurkNet TT ye bildiriyor TT sorun yok hızı düşürsün diyor (75 den 50 ye hat 100Mbps destekliyor bu arada). Böyle bir döngü içerisindeyim. Yani SNR Margin değerim de 2db kadar yükselmiş ama hala sorun yaşıyorum nasıl olabiliyor böyle bir şey?
2 hafta öncesine kadar yani bu sorunları yaşamadan önce sorunsuz kullanıyordum hatta modem de DSL ön yükleme zamanında 8 gün yazıyordu ve 1 kere bile kopma yaşamamıştım CRC ise 3000 i geçmiyordu 8 günde. Ne oldu da böyle olmaya başladı.

Modemi kapatıp açtıktan sonraki değerlerim

kablonda ek varmı acaba

Yok doğrudan modeme bağlı.

ek olmadan upload hat zayıflaması fazla kablon eskiyse olur ankastre kutusunda sorun olabililr hiç test yaptırdınmı ankastreden ne çıkıyor diye onlarda sorun yoksa modemde olabilir yada tt nin kablosunda sorun var sizin binaya gelen

Valla en son bu sorunu yaşarken TT gelip kutuda kablomu çıkarıp tekrar taktı sorun değişmedi hala yaşıyorum. ankastredeki değerlerin aynısını alıyorum.

ancak upload değerlerime ayrıntılı olarak bakmadım.

kablon kaç yıllık modeme gelen ezilme varmı

ezilme yok yılını bilmiyorum ama eskidir diye tahmin ediyorum. Ancak daha öncede bu kabloyu kullanıyordum bir sorun yoktu şimdi olmaya başladı.

Yaklaşık 10mt. lik dsl kablosu kullanıyorum.

sorun tt de ozmn kablolarında sorun olabilir port değiştirme işine yaraya bilir

Şimdi DSL gidip geldi.
Hat değerlerim şu şekilde:

modem sürümü ne en sonmu

istersen şeyde yapabilirsin turknetin yerinde destek ekibini çağır sorun sende değilse ücret almazlar en azından sorunu bulurlar ben öyle yaptım sorun tt kablolarında çıktı

Son sürümü kullanıyorum.

Yani en son TT gelip kutuya kablosunu takıp bana değerleri gösterdi modem de aldığım değerlerin aynısı yazıyordu. Sorun benim kablodan da kaynaklanıyor olabilir bu gün Perpa’ ya gidip yeni kablo alacağım.

Bildiğiniz bir marka var mı? @tsunami

Ancak bunu yapmam biraz zor ne bu cat6 kablosunu ankastreye takacak aletim var ne de bu kablonun ucuna rj-11 takacak aletim var hem de yaklaşık 30mt belki daha fazla kabloya ihtiyacım olacak. Sonuçta ben bu dandik kablo ile güzel internet kullanıyordum. Evdeki dsl prizinden telefon kablosu çeksem “kaliteli bir kablo” sorunum düzelir gibime geliyor. ancak Reçber markasının hep cat6 tipi kabloları var sanırım telefon/internet rj-11 kablosu bulamadım.

Bu sebeple o iş iptal oluyor internette şunu buldum iyi midir değil midir bilmiyorum.
https://www.hepsiburada.com/irenis-adsl-vdsl-modem-kablosu-10-metre-telefon-rj11-hat-baglanti-kablosu-p-HBV00001CAPIX

Modem’in yerini degistirecegim bu sebeple yeni ethernet kablosu alacagim. Babam bu gun calistigi yerden bi kablo getirdi iyisi alalim dedi bende bi size sormak istedim kablo iyi gibi.
Paketin üstunde “Cat-6 / UTP / LSZH / 24AWG” kisimlari tiklenmis.