100 mbit olan alt yapı hızı 18 mbite düştü nedeni nedir?

Merhaba bir TurkNet çalışanı telekoma yanlış talep açmasıyla portum değişti 2 defa ve eski portuma dönemedim destek kaydım devam ediyor 2 ayı geçti. Önceden bütün firmalarda alt yapı hızım 100 mbit görünüyordu şuan 18 mbit olarak görünüyor sadece benim dairemde böyle görürüyor sebebi nedir bilen biri yazabilir mi ?

1 Beğeni

Hangi konuda nasıl bir yanlış talep? Destek kaydınız var mı hız düşüklüğü ile ilgili?

Merhabalar, konu hakkında daha detaylı bir bilgiye ihtiyacım var. Müşteri numaranızı benimle özel mesaj üzerinden paylaşır mısınız? Arka planda yapılan tüm işlemleri kontrol ederek size yardımcı olmaya çalışacağım. Biraz karışık bir durum gibi geldi bana… Bakıp incelemekte fayda var.

Biz aynı apartmanda 2 türknetliyiz 1 hafta ping artışımız oldu 2 ay önce ben destek açtım konuyla ilgili herhangi bir kopma şikayetimin olmadığını ısrarla belirttim. Neyse ertesi gün başka bir temsilci telekoma destek kaydımı incelemeden kopma olarak talep açmış port değişmiş beni aradığında kendisinin bir haberdi durumdan telefon falan kesildi 2 hafta sonra açıldı. Senelerdir alt yapı hızım 100 mbit modeme ulaşan hep 100 idi şuan modeme 90 geliyor hattım fastpathde çalışıyordu artık interleaved modda çalışıyor ben eski portuma ve düşük geçikmeli moda geri dönmek istedim 2 aydır bu yapılmıyor yerinde destek ekibi geldi iç tesisatta sorun olmadığına dair raporları tuttu ortak çalışma istedim TurkNet ekibi gitmemiş oda yapılmadı. 2 türknetliyiz demiştim onun pingi kendiliğinden düzeldi olan bana oldu destek kaydı açtığım için. Dün arandım yine ücretsiz iptal edip başka yere geçebilirsiniz dediler nasıl geçeyim bütün internet firmalarında alt yapı hızım 18 mbit olarak görünüyor. Yani yanlış işlem sonucu 2 aydır mağdurum ve çözümsüz bir durumdayım.

Şaka gibi gerçekten. Umarım bir an önce çözüme kavuşur.

Şimdi farkettim ki; aynı problem bende de söz konusu. DSL hat değerlerimde “Maksimum aşağı akım hızı (kbit/s): 145416” gözükmesine rağmen, X bir firmada altyapı testi yaptığımda sonuç “17 Mbps” olarak gözüküyor. Bu nasıl mümkün olabilir?

Bu şekilde gözükmesinin sebebi hali hazırda hattınızın VDSL port a bağlı olmasıdır. Oturduğunuz binada ADSL üzerinden hizmet alan bir komşunuz var ise o daire üzerinden sorgulama yaparsanız o zaman VDSL de alınabilecek hız gözükecektir.

Bu zamana kadar bütün firmalarda hep 100 gösteriyordu telekoma fiber alt yapı talebim olduğu için ara ara kontrol ediyorum. Saha dolabı dağıtım kuyusu falan hepsi evin yanında son 1 haftadır nereye baksam 18 gösteriyor hatta bir firmada eskiden 100 gösterirken 0 mbit diyor şimdi diğer dairelerde yine hep 100 sorun yok sadece bende böyle.

1 Nisan şakası gibi gerçekten hem mağdur ediliyorum hemde çözüme ulaşamıyorum daha ne detaylar var işin içinde fastpathın türktelekomda bulunmadığını iddia eden mi ararsın, modemden ayarlanıyor diyen mi ararsın, şunu bile duydum türktelekomun bütün devreleri fastpathde çalışıyor deyip sorun oluştukdan sonra türktelekomda fastpath diye bişey yok bile dendi aynı kişi tarafından hatta destek kaydı açmıyacağım artık bile dediler bir ara benle eğleniyorlar gerçekten :slight_smile: Şikayette ettim fakat geri aldım millet işinden olur falan diye.

1 Beğeni

Şikayetinizi geri falan almayın hocam. Gerekirse CİMER’e kadar iletin. Benim de halihazırda bekleyen bir BTK şikayetim var. Her zaman söylemişimdir; TurkNet gerçekten işini çok iyi yapan bir firma. Özellikle Türkiye’deki ilkleriyle naçizane benim gönlümde taht kurmuştur. Fakat şu da bir gerçek ki; TurkNet destek ekibi de tam tersi bir o kadar rezalet durumda. 13 Haziran tarihinde bir sorunum ile alakalı destek kaydı oluşturmuştum, her zaman olduğu gibi alışılagelmiş ve alakasız yanıtlardan öteye geçemedi geri dönüşler. Tabii bu sırada da hız profilim yarı yarıya düşürülmüş bilgim dahilinde olmadan. Şimdi bir de onun için talep oluşturdum. Beklemedeyiz bakalım. Nereye kadar gidecekse artık bu destek ekibi ile, hayırlısı.

Siz farklı bir şey söylüyorsunuz, @EFG bey farklı bir şey söylüyor. İki yorum da birbiriyle alakasız. Konu ile alakalı detaylı, açıklayıcı ve net bir bilgi paylaşsanız keşke.

BTK şikayeti falan hikaye 10 tane falan açmışımdır kapatılıyor TurkNet tarafından kapatma desende kar etmiyor yani BTK nın incelediğini sanmıyorum zaten.

Size şu şekilde açıklıyim eğer VDSL üzerinden internet hizmeti alıyorsanız kendi daireniz için altyapı sorgulaması yaptığınızda tekrardan VDSL de alabileceğiniz hız sonucu ortaya çıkmaz çünkü hattınız VDSL porta bağlıdır. Bu nedenden dolayı altyapı sorgulama sayfalarında size alabileceğiniz maksimum hızı ADSL üzerinden gösterir.

Öyle şey olur mu hiç :slight_smile:

Evet olur dostum. Şuan hızın 90 ise başka sağlayıcıya geçip aynı hızdan devam edebilirsin.

Sorgulamada benimde 17 mbps gözüküyordu ancak hızım her zaman 90 mbps stabil kullanıyorum. Sorgulama sonucunu çokta kafaya takmamalısınız. Söylendiği üzere vdsl portuda doluysa doğal olarak adsl hızlar görüntüleniyor olabilir ve sistemin kapasitesini yine TT sağlıyor olmalı yani Servis sağlayıcı ile taşıyıcı ilişkisi diyebiliriz

1 Beğeni

BTK mecbur incelemek zorunda. Daha detaylı bilgi için; TÜKETİCİ ŞİKÂYETLERİNİN İŞLETMECİLER TARAFINDAN ÇÖZÜLMESİNE İLİŞKİN USUL VE ESASLAR buraya göz atabilirsiniz. Madde 5 ve sonrasını okuyabilirsiniz.

Bu olay çok saçma değil mi hocam sizce de? Örnek vermek gerekirse; ben TurkNet’ten memnun değilim, farklı bir İSS arayışı içindeyim diyelim. Fakat mevcut VDSL portum TurkNet’e kiralandığı için, X bir İSS firması adresimi/hattımı sorguladığında 18Mbps gibi saçma bir değer görüyor. E bu X firmasının satış elemanı da konudan bi’ haber olunca, bu sefer size yine yanlış bilgilendirme yapıyor ve daha fazlasını alamasınız diye diretiyor. :smiley:

Ben bu konunun enine boyuna incelenmesi için durumu içeriye ilgili ekiplerime ilettim. Ark planda tüm çalışmlarımızı gerçekleştirdikten sonra size net bir cevap vereceğim. Biraz zaman tanımanızı rica ediyorum. En kısa süre içerisinde sizinle iletişime geçeceğiz.

Saçma değil, boş port olmadığı için 18 mbps gözüküyor. Örneğinden devam edelim, VDSL’e sahipsen ve Türknetten çıkmak istiyorsan aynı port üzerinden başka sağlayıcıya geçişin yapılır.